رتبه موسسه آموزش عالی مهرالبرز در سالهای اخیر

دغدغه اصلی محققان موسسه آموزش عالی مهرالبرز در سال ۱۳۹۶ موضوع فناوری اطلاعات و بهره وری بوده است.
توضیح نمودار رتبه بندی سالانه

نمودار زیر رتبه (Rank) موسسه آموزش عالی مهرالبرز را بر اساس معیار تولید مقالات علمی در سالهای مختلف نمایش می دهد. رتبه "یک" به مرکز علمی دارای بالاترین تعداد تولیدات علمی (مقالات کنفرانسی و ژورنالی) اختصاص می یابد و سایر مراکز در رتبه های پایین تر قرار میگیرند. تعداد مقالات موسسه آموزش عالی مهرالبرز در نمودار پایین در طی سالهای مختلف نمایش داده شده است.
هر مرکز دارای دو رتبه است که نسبت که مراکز همرده و همچنین نسبت به کل مراکز علمی فعال در سطح کشور سنجیده می شود.
با توجه به اینکه حجم نمایه سازی مقالات در سال ۱۳۹۷ نهایی نمی باشد، رتبه بندی تا یک سال قبل تعیین می شود. کلیه نمودارهای این پایگاه به روز بوده و با نمایه سازی هر مقاله جدید، تاثیر آن در نمودارها به صورت لحظه ای نمایش داده می شود.



نمودار سالانه مقالات موسسه آموزش عالی مهرالبرز به تفکیک مقالات کنفرانسی و ژورنالی

توضیح نمودار سالانه تولید مقالات علمی

نمودار زیر تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران موسسه آموزش عالی مهرالبرز در هر سال را نمایش می دهد. این نمودار شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرفته شده پژوهشگران موسسه آموزش عالی مهرالبرز می باشد که به تفکیک سال است. با کلیک بر روی عبارت "مقالات ژورنالی" و یا "مقالات کنفرانسی" قابلیت انتخاب و افزوده شده هر یک مقالات مجموعه های ژورنالی یا کنفرانسی به نمودار وجود دارد.



نمودار سالانه مقالات بین المللی ISI منتشر شده توسطموسسه آموزش عالی مهرالبرز

توضیح نمودار سالانه مقالات بین المللی ISI

نمودار زیر تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران موسسه آموزش عالی مهرالبرز در هر سال را نمایش می دهد. این نمودار شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرفته شده پژوهشگران موسسه آموزش عالی مهرالبرز می باشد که به تفکیک سال است. با کلیک بر روی عبارت "مقالات ژورنالی" و یا "مقالات کنفرانسی" قابلیت انتخاب و افزوده شده هر یک مقالات مجموعه های ژورنالی یا کنفرانسی به نمودار وجود دارد.



نمودار کنفرانسهای برگزار شده و شماره نشریات منتشره موسسه آموزش عالی مهرالبرز

توضیح نمودار کنفرانسها و ژورنالها

نمودار زیر شامل دو سری داده است. سری اول، تعداد کنفرانسهایی که موسسه آموزش عالی مهرالبرز در هر سال برگزار نموده است و سری دوم شامل شماره هایی از نشریات علمی است که توسط دانشگاه به چاپ رسیده است.



همکاران استراتژیک علمی موسسه آموزش عالی مهرالبرز

توضیح نمودار همکاران استراتژیک علمی

تمام مقالات نمایه شده در پایگاه سیویلیکا تجزیه و تحلیل شده و پس از اختصاص نویسندگان مقالات به مراکز دانشگاهی و پژوهشی، ارتباط بین نویسندگان مقالات تحلیل می شود. ما می دانیم که پژوهشگران موسسه آموزش عالی مهرالبرز با کدام دانشگاهها و مراکز علمی همکاری تخصصی داشته اند که نتیجه آن تولید محتوای علمی در قالب مقاله بوده است.

نمودار چگالی موضوعات مهم پژوهشی موسسه آموزش عالی مهرالبرز

توضیح نمودار چگالی موضوعات پژوهشی

عمده محورها و کلیدواژه های علمی مورد بحث توسط پژوهشگران موسسه آموزش عالی مهرالبرز در مقالات تولیدی سال 1396 به صورت زیر می باشد. این کلید واژه ها بیشترین کاربرد را در کل مقالات تولیدی امسال این مرکز داشته اند.
یعنی دغدغه اصلی محققان 1396 موضوع فناوری اطلاعات و بهره وری می باشد.

یکی از مهمترین مؤلفه های کلیدی در اقتصاد دانایی محور میزان دانش و مهارت شهروندان در راستای تأمین نیازمندیهای حرفه‌ای جامعه می‌باشد که در این رابطه توسعه و تقویت کیفی محیط‌ های آموزشی براساس فناوریها و تکنولوژیهای جدید امری ضروری است.
موسسه آموزش عالی غیردولتی مهر البرز با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و باکیفیت و با رویکرد اعتلای آموزش و پژوهش در بستر فناوری ارتباطات و اطلاعات از اوایل سال 1382 در مقطع تحصیلات تکمیلی آغاز به کار نمود و خدمات آموزشی خود را در قالب روش نوین آموزش الکترونیکی در دوره‌های کارشناسی ارشد ارائه داد. برنامه‌های آموزشی این موسسه بر اساس بومی‌سازی استانداردهای جهانی و تجارب دانشگاه‌های معتبر الکترونیکی پیشگام جهان بوده که با متناسب‌سازی آن‌ها با ظرفیت‌ها، توان و نیازهای کشور به اجرا در آمده است.
      وجه تمایز شاخص دانشگاهی که در فضای الکترونیکی به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازد با دیگر دانشگاه‌های سنتی در کیفیت، قابلیت و تنوع خدمات آموزشی‌، در دسترس بودن، صرفه اقتصادی مناسب و تسهیل فرایند یادگیری می‌باشد. در واقع یک دانشگاه مجازی نه‌تنها قابلیت ارائه کامل دوره‌های مختلف را با رعایت تمامی اجزا و با کیفیت مطلوب برای تعداد زیادی از مخاطبان خود را داراست، بلکه می‌تواند با ویژگی همیشه و همه‌جا در دسترس بودن چرخه کاملی از تحصیل و یادگیری مطلوب را تضمین نماید. طبق آمار موجود امروزه در سطح جهان حدود 70 درصد مشاغل جدید ایجادشده به نحوی مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد، به‌نحوی‌که شاید در این عصر نتوان از علم یا تخصصی سخن گفت که فناوری اطلاعات را در آن تأثیرگذار نبوده و یا آن را متحول نکرده باشد.
              در همین راستا موسسه آموزش عالی مهر البرز با تمرکز بر ارائه کیفی این الگوی نوین در تلاش است تا با بهره‌گیری از بالاترین سطح ظرفیت و توان علمی، پاسخگوی بخش عظیمی از نیاز به فراگیری آموزش عالی به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشد و همگام با رشد فزاینده و هم‌زمان این فناوری و تمایل به ادامه تحصیلات در کشور، اقدام به تربیت نیروی انسانی متخصص برای جامعه دانش‌محور آینده ایران نماید. محوریت فناوری اطلاعات در ساختار دانشگاه این امکان را ایجاد می‌نماید که فارغ‌التحصیلان یا خود عامل ایجاد مشاغل جدید بیشتری شوند و یا نیاز مبرم جامعه به تحصیل‌کردگان مسلط به مهارت‌های حرفه‌ای نوین را تأمین نمایند.
موسسه آموزش عالی مهر البرز به همت جمعی از مدیران مجرب و اساتید متخصص حوزه‌های مدیریت و فناوری اطلاعات کشور پس از دو سال کار تحقیقاتی و مطالعاتی در سال 1383 با دریافت موافقت قطعی خود از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم و تحقیقات تأسیس شد.
اساسنامه موسسه در جلسه مورخ 19/1/1385 شورای گسترش مورد تأیید و تصویب قرار گرفت و با تکمیل و استقرار ارکان به‌ویژه فعال نمودن هیئت‌امناء با حضور نماینده محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین تدوین برنامه راهبردی 5 ساله اول ، به‌عنوان نخستین موسسه آموزش عالی الکترونیکی غیردولتی جمهوری اسلامی ایران ازبهمن ماه 1386 با پذیرش 12 دانشجوی ارشد دررشته مدیریت فناوری اطلاعات، فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود.
محور اصلی برنامه‌های آموزشی دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی در برنامه پنج‌ساله اول راه‌اندازی ده دوره کارشناسی ارشد و از مجموعه رشته‌های مدیریتی بود که ابتدا دو رشته مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت کسب‌وکار و پس‌ازآن به‌تدریج و در طول هرسال با تأمین زیرساخت‌های آموزشی و فنی، رشته‌های مختلف فنی ومهندسی به مجموعه دوره‌های دایر مهر البرز اضافه گردید. هم اکنون در 20 رشته و کدگرایش در سه حوزه فناوری اطلاعات، مدیریت و مهندسی به دانشجویان خدمات آموزشی وپژوهشی ارائه می‌گردد.
در حال حاضر، در موسسه آموزش عالی مهر البرز سه دانشکده دایر می¬باشد؛
دانشکده فناوری اطلاعات با گروه‌های آموزشی علوم تصمیم ومهندسی دانش، مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات
دانشکده مدیریت با گروه‌های آموزشی مدیریت کسب‌وکار، مدیریت صنعتی، گروه مالی و بانکداری و مدیریت بازرگانی
دانشکده علوم مهندسی با گروه‌های آموزشی مهندسی صنایع، مهندسی ساخت و مدیریت پروژه، مهندسی محیط‌زیست
گرچه آموزش الکترونیکی در کشور ما نوپا و در آغاز راه می باشد و طبیعتا رعایت دقیق استانداردهای مطلوب دنیا درجامعه ایران با توجه به زیرساختهای موجود کشور مقداری سخت و پرهزینه می باشد اما تلاش کلیه دست اندرکاران موسسه از موسسان تا کارشناسان، معطوف به رعایت بهترین کیفیت و تامین امکانات مناسب آموزشی و فنی موجود بوده که در طی این مسیر دست همه خیرخواهان، اساتید، متخصصان و دانشجویان را به گرمی فشرده و از همگان برای یاری رساندن به توسعه یادگیری الکترونیکی با کیفیت و مداوم در عرصه آموزش عالی کشور و پیاده سازی دانشگاه الکترونیکی ممتاز در کشور و شناخته شده در سطح منطقه دعوت می نماییم.