رتبه دانشگاه بین المللی چابهار در سالهای اخیر

دغدغه اصلی محققان دانشگاه بین المللی چابهار در سال ۱۳۹۶ موضوع کارآفرینی و انگیزش شغلی بوده است.
توضیح نمودار رتبه بندی سالانه

نمودار زیر رتبه (Rank) دانشگاه بین المللی چابهار را بر اساس معیار تولید مقالات علمی در سالهای مختلف نمایش می دهد. رتبه "یک" به مرکز علمی دارای بالاترین تعداد تولیدات علمی (مقالات کنفرانسی و ژورنالی) اختصاص می یابد و سایر مراکز در رتبه های پایین تر قرار میگیرند. تعداد مقالات دانشگاه بین المللی چابهار در نمودار پایین در طی سالهای مختلف نمایش داده شده است.
هر مرکز دارای دو رتبه است که نسبت که مراکز همرده و همچنین نسبت به کل مراکز علمی فعال در سطح کشور سنجیده می شود.
با توجه به اینکه حجم نمایه سازی مقالات در سال ۱۳۹۷ نهایی نمی باشد، رتبه بندی تا یک سال قبل تعیین می شود. کلیه نمودارهای این پایگاه به روز بوده و با نمایه سازی هر مقاله جدید، تاثیر آن در نمودارها به صورت لحظه ای نمایش داده می شود.



نمودار سالانه مقالات دانشگاه بین المللی چابهار به تفکیک مقالات کنفرانسی و ژورنالی

توضیح نمودار سالانه تولید مقالات علمی

نمودار زیر تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران دانشگاه بین المللی چابهار در هر سال را نمایش می دهد. این نمودار شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرفته شده پژوهشگران دانشگاه بین المللی چابهار می باشد که به تفکیک سال است. با کلیک بر روی عبارت "مقالات ژورنالی" و یا "مقالات کنفرانسی" قابلیت انتخاب و افزوده شده هر یک مقالات مجموعه های ژورنالی یا کنفرانسی به نمودار وجود دارد.



نمودار سالانه مقالات بین المللی ISI منتشر شده توسطدانشگاه بین المللی چابهار

توضیح نمودار سالانه مقالات بین المللی ISI

نمودار زیر تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران دانشگاه بین المللی چابهار در هر سال را نمایش می دهد. این نمودار شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرفته شده پژوهشگران دانشگاه بین المللی چابهار می باشد که به تفکیک سال است. با کلیک بر روی عبارت "مقالات ژورنالی" و یا "مقالات کنفرانسی" قابلیت انتخاب و افزوده شده هر یک مقالات مجموعه های ژورنالی یا کنفرانسی به نمودار وجود دارد.



نمودار کنفرانسهای برگزار شده و شماره نشریات منتشره دانشگاه بین المللی چابهار

توضیح نمودار کنفرانسها و ژورنالها

نمودار زیر شامل دو سری داده است. سری اول، تعداد کنفرانسهایی که دانشگاه بین المللی چابهار در هر سال برگزار نموده است و سری دوم شامل شماره هایی از نشریات علمی است که توسط دانشگاه به چاپ رسیده است.



همکاران استراتژیک علمی دانشگاه بین المللی چابهار

توضیح نمودار همکاران استراتژیک علمی

تمام مقالات نمایه شده در پایگاه سیویلیکا تجزیه و تحلیل شده و پس از اختصاص نویسندگان مقالات به مراکز دانشگاهی و پژوهشی، ارتباط بین نویسندگان مقالات تحلیل می شود. ما می دانیم که پژوهشگران دانشگاه بین المللی چابهار با کدام دانشگاهها و مراکز علمی همکاری تخصصی داشته اند که نتیجه آن تولید محتوای علمی در قالب مقاله بوده است.

نمودار چگالی موضوعات مهم پژوهشی دانشگاه بین المللی چابهار

توضیح نمودار چگالی موضوعات پژوهشی

عمده محورها و کلیدواژه های علمی مورد بحث توسط پژوهشگران دانشگاه بین المللی چابهار در مقالات تولیدی سال 1396 به صورت زیر می باشد. این کلید واژه ها بیشترین کاربرد را در کل مقالات تولیدی امسال این مرکز داشته اند.
یعنی دغدغه اصلی محققان 1396 موضوع کارآفرینی و انگیزش شغلی می باشد.

دانشگاه بین‌المللی چابهار International University of Chabahar دانشگاه غیر انتفاعی و غیر دولتی است که در سال 1381 هجری شمسی (2002 میلادی) با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری آغاز بکار نموده است.

این دانشگاه به منظور انجام رسالت خود در راستای توسعه آمادگی و تربیت دانشجویان مسئولیت پذیر، خلاق، متخصص، مولد، با وجوه منطبق با ارزش های اسلامی و آرمان های انسانی، ضمن بکارگیری بالاترین استانداردهای دانشگاهی نسبت به طراحی فعالیت های تحصیلی مطابق با شرایط دنیای واقعی امروز اقدام نموده است. مجموعه ارزش ها و اهدافی همچون اعتقاد به دانشگاه پژوهنده و دانایی محور، فراهم نمودن محیطی مناسب و جذاب برای جوانان ایرانی تا ناچار به ترک ایران و ادامه تحصیل در خارج از کشور نشوند، تربیت نیروی متخصص برای کشور بخصوص مناطق آزاد، تقویت فرهنگ ملی در کنار توسعه دانش و مهارتهای فردی، تلاش جهت موفقیت دانشجویان با برنامه ریزی، ساماندهی، مراقبت و ارائه خدمات لازم و تقویت پیوندهای علمی آموزشی و پژوهشی با موسسات آموزش عالی با سابقه و فعال در سطوح ملی و بین المللی، اساس شکل گیری این دانشگاه بوده است.

دانشگاه بین المللی چابهار اولین دوره آموزشی خود را در سطح کارشناسی با همکاری دانشگاه لندن و از طریق برنامه‌های خارجی (ExternalPrograms) آن دانشگاه آغاز نموده و در گذشته توسط سه کالج اقتصاد وعلوم سیاسی لندن (London School of Economics and Political Science) و گلداسمیت (Goldsmiths) و رویال هالووی ( Royal Holloway ) راهبری می گردید.

که با تغییر راهبرد دانشگاه، پذیرش دانشجو ی این دانشگــاه در حـال حاضـر در 14 رشتــه تحصیلــی در مـقطـع کــارشنـاسـی و نیز در 6 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد فعـالیت مـی نماید، که تحصیل موفقیت آمیز در هر یک از این دوره ها منجر به اخذ مدرک با تائیدیه وزارت علوم می شود.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی از طریق کنکور سراسری در رشته های، مهندسی عمران گرایش عمران- مدیریت بازرگانی- مدیریت امور بانکی- مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات- اقتصاد گرایش پول و بانکداری- زبان و ادبیات انگلیسی- مهندسی معماری- مهندسی معدن- اقتصاد و مدیریت- کامپیوتر و سیستمهای اطلاعات- مدیریت صنعتی به صورت پیوسته و در رشته های تحصیلی، آموزش ابتدایی و مهندسی اجرایی عمران به صورت ناپیوسته اقدام به جذب دانشجو می نماید.

همچنین پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز از طریق آزمون سراسری و برکزاری کنکور توسط سازمان سنجش در رشته های تحصیلی آمایش سرزمین، مدیریت اجرایی، فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک، مدیریت بازرگانی- بازاریابی و مهندسی عمران گرایش سازه می باشد

IUC در مسیر توسعه ارتباطات بین المللی آموزشی می کوشد تا به فراخور امکانات و برنامه ها ارتباطات آموزشی را در سطح دیگر دانشگاه های معتبر خارجی و داخلی گسترش دهد. در همین راستا ایجاد رشته های کارشناسی ارشد و دکترا به ویژه در زمینه های نو و متناسب با نیازمندیهای علمی تخصصی کشور از فعالیت های توسعه آموزشی دانشگاه محسوب می شود.آموزش کلیه واحدها در دانشگاه بین المللی چابهار به زبان انگلیسی انجام می شود و در زمینه تدریس و آموزش عالی، IUC تلاش می‌کند تا تحصیل با کیفیت مطلوب را برای دانشجویان فراهم کند تا سطح علمی دانشجویان را از نظر حرفه‌ای، فکری و اجتماعی ارتقاء بخشد.