رتبه دانشگاه اردکان در سالهای اخیر

دغدغه اصلی محققان دانشگاه اردکان در سال ۱۳۹۵ موضوع زمین آمار و خشکسالی بوده است.
توضیح نمودار رتبه بندی سالانه

نمودار زیر رتبه (Rank) دانشگاه اردکان را بر اساس معیار تولید مقالات علمی در سالهای مختلف نمایش می دهد. رتبه "یک" به مرکز علمی دارای بالاترین تعداد تولیدات علمی (مقالات کنفرانسی و ژورنالی) اختصاص می یابد و سایر مراکز در رتبه های پایین تر قرار میگیرند. تعداد مقالات دانشگاه اردکان در نمودار پایین در طی سالهای مختلف نمایش داده شده است.
هر مرکز دارای دو رتبه است که نسبت که مراکز همرده و همچنین نسبت به کل مراکز علمی فعال در سطح کشور سنجیده می شود.
با توجه به اینکه حجم نمایه سازی مقالات در سال ۱۳۹۶ نهایی نمی باشد، رتبه بندی تا یک سال قبل تعیین می شود. کلیه نمودارهای این پایگاه به روز بوده و با نمایه سازی هر مقاله جدید، تاثیر آن در نمودارها به صورت لحظه ای نمایش داده می شود.



نمودار سالانه مقالات دانشگاه اردکان به تفکیک مقالات کنفرانسی و ژورنالی

توضیح نمودار سالانه تولید مقالات علمی

نمودار زیر تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران دانشگاه اردکان در هر سال را نمایش می دهد. این نمودار شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرفته شده پژوهشگران دانشگاه اردکان می باشد که به تفکیک سال است. با کلیک بر روی عبارت "مقالات ژورنالی" و یا "مقالات کنفرانسی" قابلیت انتخاب و افزوده شده هر یک مقالات مجموعه های ژورنالی یا کنفرانسی به نمودار وجود دارد.



نمودار کنفرانسهای برگزار شده و شماره نشریات منتشره دانشگاه اردکان

توضیح نمودار کنفرانسها و ژورنالها

نمودار زیر شامل دو سری داده است. سری اول، تعداد کنفرانسهایی که دانشگاه اردکان در هر سال برگزار نموده است و سری دوم شامل شماره هایی از نشریات علمی است که توسط دانشگاه به چاپ رسیده است.



همکاران استراتژیک علمی دانشگاه اردکان

توضیح نمودار همکاران استراتژیک علمی

تمام مقالات نمایه شده در پایگاه سیویلیکا تجزیه و تحلیل شده و پس از اختصاص نویسندگان مقالات به مراکز دانشگاهی و پژوهشی، ارتباط بین نویسندگان مقالات تحلیل می شود. ما می دانیم که پژوهشگران دانشگاه اردکان با کدام دانشگاهها و مراکز علمی همکاری تخصصی داشته اند که نتیجه آن تولید محتوای علمی در قالب مقاله بوده است.

توضیح نمودار چگالی موضوعات پژوهشی

عمده محورها و کلیدواژه های علمی مورد بحث توسط پژوهشگران دانشگاه اردکان در مقالات تولیدی سال 1395 به صورت زیر می باشد. این کلید واژه ها بیشترین کاربرد را در کل مقالات تولیدی امسال این مرکز داشته اند.
یعنی دغدغه اصلی محققان 1395 موضوع زمین آمار و خشکسالی می باشد.

دانشگاه اردکان با موافقت شورای گسترش آموزش عالی در جلسه مورخ 1388/03/09 با عنوان مرکز آموزش عالی تأسیس و در نیمسال اول سال تحصیلی 89-88 در دو رشته روان شناسی عمومی و راهنمایی و مشاوره به پذیرش دانشجو پرداخته است. سپس در تاریخ 1389/10/18 بر اساس مصوبه شورای گسترش با ادغام دانشکده منابع طبیعی اردکان در مرکز آموزش عالی، این مرکز به مجتمع ارتقاء یافت و نهایتاًدرجلسه 1391/12/12 شورای گسترش وزارت علوم به دانشگاه ارتقاءیافت که هم اکنون شامل دانشکده های علوم تربیتی، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی،دامپزشکی و مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه(س)-ویژه خواهران- می باشد که تعداد1600 دانشجو در دانشکده های زیر مشغول به تحصیل اند:
الف-دانشکده علوم تربیتی
ب-دانشکده کشاورزی،منابع طبیعی و کویرشناسی
ج-دانشکده فنی-مهندسی
د-دانشکده دامپزشکی
ه-مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه(س)-ویژه خواهران-