رتبه موسسه آموزش عالی صفاهان در سالهای اخیر

دغدغه اصلی محققان موسسه آموزش عالی صفاهان در سال ۱۳۹۶ موضوع اینترنت اشیاء و رایانش ابری بوده است.
توضیح نمودار رتبه بندی سالانه

نمودار زیر رتبه (Rank) موسسه آموزش عالی صفاهان را بر اساس معیار تولید مقالات علمی در سالهای مختلف نمایش می دهد. رتبه "یک" به مرکز علمی دارای بالاترین تعداد تولیدات علمی (مقالات کنفرانسی و ژورنالی) اختصاص می یابد و سایر مراکز در رتبه های پایین تر قرار میگیرند. تعداد مقالات موسسه آموزش عالی صفاهان در نمودار پایین در طی سالهای مختلف نمایش داده شده است.
هر مرکز دارای دو رتبه است که نسبت که مراکز همرده و همچنین نسبت به کل مراکز علمی فعال در سطح کشور سنجیده می شود.
با توجه به اینکه حجم نمایه سازی مقالات در سال ۱۳۹۷ نهایی نمی باشد، رتبه بندی تا یک سال قبل تعیین می شود. کلیه نمودارهای این پایگاه به روز بوده و با نمایه سازی هر مقاله جدید، تاثیر آن در نمودارها به صورت لحظه ای نمایش داده می شود.



نمودار سالانه مقالات موسسه آموزش عالی صفاهان به تفکیک مقالات کنفرانسی و ژورنالی

توضیح نمودار سالانه تولید مقالات علمی

نمودار زیر تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران موسسه آموزش عالی صفاهان در هر سال را نمایش می دهد. این نمودار شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرفته شده پژوهشگران موسسه آموزش عالی صفاهان می باشد که به تفکیک سال است. با کلیک بر روی عبارت "مقالات ژورنالی" و یا "مقالات کنفرانسی" قابلیت انتخاب و افزوده شده هر یک مقالات مجموعه های ژورنالی یا کنفرانسی به نمودار وجود دارد.



نمودار سالانه مقالات بین المللی ISI منتشر شده توسطموسسه آموزش عالی صفاهان

توضیح نمودار سالانه مقالات بین المللی ISI

نمودار زیر تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران موسسه آموزش عالی صفاهان در هر سال را نمایش می دهد. این نمودار شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرفته شده پژوهشگران موسسه آموزش عالی صفاهان می باشد که به تفکیک سال است. با کلیک بر روی عبارت "مقالات ژورنالی" و یا "مقالات کنفرانسی" قابلیت انتخاب و افزوده شده هر یک مقالات مجموعه های ژورنالی یا کنفرانسی به نمودار وجود دارد.



نمودار کنفرانسهای برگزار شده و شماره نشریات منتشره موسسه آموزش عالی صفاهان

توضیح نمودار کنفرانسها و ژورنالها

نمودار زیر شامل دو سری داده است. سری اول، تعداد کنفرانسهایی که موسسه آموزش عالی صفاهان در هر سال برگزار نموده است و سری دوم شامل شماره هایی از نشریات علمی است که توسط دانشگاه به چاپ رسیده است.



همکاران استراتژیک علمی موسسه آموزش عالی صفاهان

توضیح نمودار همکاران استراتژیک علمی

تمام مقالات نمایه شده در پایگاه سیویلیکا تجزیه و تحلیل شده و پس از اختصاص نویسندگان مقالات به مراکز دانشگاهی و پژوهشی، ارتباط بین نویسندگان مقالات تحلیل می شود. ما می دانیم که پژوهشگران موسسه آموزش عالی صفاهان با کدام دانشگاهها و مراکز علمی همکاری تخصصی داشته اند که نتیجه آن تولید محتوای علمی در قالب مقاله بوده است.

نمودار چگالی موضوعات مهم پژوهشی موسسه آموزش عالی صفاهان

توضیح نمودار چگالی موضوعات پژوهشی

عمده محورها و کلیدواژه های علمی مورد بحث توسط پژوهشگران موسسه آموزش عالی صفاهان در مقالات تولیدی سال 1396 به صورت زیر می باشد. این کلید واژه ها بیشترین کاربرد را در کل مقالات تولیدی امسال این مرکز داشته اند.
یعنی دغدغه اصلی محققان 1396 موضوع اینترنت اشیاء و رایانش ابری می باشد.

پاره‌ای از امتیازات مؤسسه آموزش عالی صفاهان

۱- برخورداری از اساتید بسیار مجرب که اکثراً عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان  دارای مرتبه علمی استادیار، دانشیار، استاد و یا دانشجوی دکتری می‌باشند. استادانی که جهت تدریس انتخاب می‌شوند حتی در مقطع کاردانی از استادان مجرب و حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد می‌باشند.

۲- به کارگیری اعضاء هیأت علمی تمام وقت و نیمه وقت با ساعات حضور و پاسخگویی مشخص (علاوه بر تدریس) در مؤسسه جهت راهنمایی دانشجویان. فعالیت آموزشی بیش از ۲۰۰ نفر از مدرسین به صورت حق‌التدریس. همچنین بهره گیری از اساتید با تجربه و آشنا به دانش روز جهت تدریس دروس اندیشه اسلامی مطابق با دستورالعمل معاونت اساتید گروه معارف.

۳- برخورداری از هیأت مؤسس که همگی دارای مدارک دکتری تخصصی(Ph.D) از دانشگاه های معتبر داخل و خارج از کشور می باشند.

۴- بهره گیری از مدیران گروه ها و کارشناسان صمیمی در گروه‌های مختلف آموزشی مؤسسه که علاوه بر یاری دادن دانشجویان در امر تحصیل، اقدام به برگزاری فعالیت‌های فوق برنامه از قبیل سمینارهای آموزشی می‌نمایند.

۵- جهت ارائه دروس و درک و تفهیم با کیفیت بالاتر و فراهم آوردن کاربرد شیوه‌های نوین آموزشی و استفاده از تکنولوژی مطلوب‌تر آموزشی، مؤسسه اقدام به تجهیز کلاس‌ها به دستگاه ویدئوپروژکتور (جهت ارائه پروژه‌ها و تکالیف دانشجویان در کلاس)، تخته وایت برد و تخته گچی و بعضاً اسپیکر نموده است.

۶- برخورداری از آزمایشگاه‌های مجهز برای پوشش دادن دروس عملی که عمدتاً در ساختمان های شماره پنج وشش متمرکز شده اند.

۷- مجهز به آتلیه طراحی و نقشه‌کشی برای دانشجویان رشته‌های معماری .

۸- روند کاملاً اینترنتی ثبت‌نام، حذف و اضافه، اعلام نمره دروس، اخذ کارنامه و… از سال ۸۶ تاکنون دانشجویان مؤسسه کلیه مراحل امور آموزشی نظیر ثبت‌نام، انتخاب واحد و حذف و اضافه، مشاهده نمرات و کارنامه تحصیلی و محاسبه شهریه و کارت حساب خود را از فایل اینترنتی خود ملاحظه می نمایند. همچنین نمرات پایان ترم نیز توسط استادان از طریق همین سامانه وارد شده و هر دانشجو بدون حضور در مؤسسه قادر به مشاهده نمره، اعتراض به نمره و سایر موارد می‌باشد.

۹- برخورداری از خط اینترنت و فراهم نمودن امکان استفاده از اینترنت مؤسسه برای کلیه اساتید و کارمندان  به صورت Wireless با پهنای باند مجزا و اختصاصی به صورت رایگان

۱۰-٫ زیر ساخت (Infrastructure) شبکه مؤسسه، گیگابیت اترنت می‌باشد که موجب سرعت بالای تبادل اطلاعات در سطح مؤسسه و ارتقاع سطح کیفی خدمات می‌گردد.

۱۱- تجهیز کارگاه‌ها و سایت اینترنتی مؤسسه به کامپیوترهای مطابق با فن‌آوری روز(بیش از ۱۵۰ دستگاه) و استفاده از سیستم‌های Net Box جهت استفاده بهینه انرژی الکتریکی

۱۲- در اختیار قرار دادن امکانات کامل فنی نظیر کامپیوترهای به روز و دستگاه فکس و چاپگرهای رنگی و غیر رنگی و امکانات رفاهی به پرسنل مؤسسه جهت انجام هرچه بهتر خدمات به دانشجویان و اساتید.

۱۳- برخورداری از وب سایت فعال و به روز رسانی مداوم آن جهت اطلاع رسانی به موقع به دانشجویان و اساتید و بازدیدکنندگان محترم

۱۴- برخورداری از سامانه پیامک جهت تماس با دانشجویان و اساتید و اطلاع رسانی به ایشان

۱۵- راه‌اندازی گروه ACM (برنامه‌نویسی و الگوریتم) برای شرکت در مسابقات ملی و آسیایی و تقویت بنیه علمی دانشجویان

۱۶- راه ‌اندازی گروه روباتیک برای شرکت در مسابقات ملی و تقویت بنیه علمی دانشجویان، مؤسسه با توجه به علاقمندی دانشجویان و هدف آموزش عملی اقدام به برگزاری کلاس‌های رباتیک نموده که از استقبال مطلوب دانشجویان برخوردار گردید.

۱۷- تشکیل انجمن های علمی و برگزاری کلاس‌های متعدد جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان و افزایش فعالیت‌های دانشجویان و کمک به دانشجویان جهت ثبت اختراعات

۱۸- شورای گروه فنی و مهندسی مؤسسه با توجه به نیاز دانشجویان اقدام به برگزاری دروسی نموده که مورد نیاز دانشجویان رشته‌های مختلف بوده و علاوه بر کمک به دروس تخصصی آن‌ها، دانشجویان را در آزمون‌های کارشناسی ارشد یاری می‌نماید.

۱۹- دارا بودن روند دفاع از پروژه پایانی برای مقطع کارشناسی مانند مقطع کارشناسی ارشد(بصورت پایان نامه، استاد راهنما و استاد داور) دانشجویان مقطع کارشناسی مؤسسه مانند دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پروژه پایانی خود را با حضور استاد راهنما و استاد داور به قضاوت گذاشته و نمره خود را کسب می‌نمایند. این موضوع باعث ارتقای کیفیت پروژ‌ه‌های پایانی در مؤسسه شده و اثر بسیار مطلوبی را در ارائه پروژه‌ها و همچنین یادگیری دروس گذاشته است.

۲۰- برخورداری از کتابخانه تخصصی مجهز به کتاب‌ها، سی دی‌ها، برنامه‌ها و فیلم‌های کمک آموزشی، مجلات و نشریات آموزشی و نیز برخورداری از جستجوی اینترنتی با توجه به نیازهای متنوع علمی، فرهنگی دانشجویان، این مؤسسه از ابتدای شروع فعالیت خود کتابخانه‌ای دائر نموده که تأمین کتاب‌های تخصصی و مورد نیاز در زمینه‌های مختلف به بیش از پنج هزار جلد کتاب